در حال بارگذاری ...
جمعه 2 آبان 1404
tvu.ac.ir

بازدید نماینده مردم بویراحمد، دنا و ماگون در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه ملی مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه ملی مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد: کسانی که به مهارت آموزی توجه کردند موفق تر بودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه ملی مهارت استان، ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه در دو مرکز پسران و دختران یاسوج در نشستی با کارکنان دانشگاه شرکت نمودند.

در آغاز این نشست، رئیس دانشگاه ملی مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از نماینده محترم مردم در مجلس و سایر میهمانان و همکاران به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت دانشگاه پرداخت. دکتر نیک بخت گفت: ما در استان دو آموزشکده پسران و دختران یاسوج و بالغ بر ۱۵۰۰ دانشجو داریم که شاید این تعداد در نگاه اول زیاد به نظر نرسد، اما ۱۵۰۰ دانشجوی مهارت‌آموز بسیار متفاوت است با ۱۵۰۰ دانشجوی نظری؛ هم از نظر اثرگذاری و هم از نظر سرانه مورد نیاز. رئیس دانشگاه ملی مهارت استان گفت همه شما مستحضر هستید که تنها راه برون‌رفت و رفع معضل بیکاری، مهارت‌آموزی است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت، توجه به این دانشگاه را تنها راهکار توسعه و حل مشکلاتی مانند جوانی جمعیت، اشتغال و ... دانست و گفت: «روسای پیشین دغدغه‌مند بودند، اما معضل اصلی، اعتبارات است. قطعاً مدیر با دستان خالی نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد. شما که خودتان دانشگاهی هستید و زبان دانشگاهیان را می‌فهمید، انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به دانشگاه ملی مهارت و نگاه ویژه به مهارت آموزی داشته باشید.

صادق نیک‌بخت در ادامه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در دانشگاه اشاره نمود و مجدداً، از نماینده مردم در مجلس درخواست نمود که به طور ویژه دانشگاه ملی مهارت استان را مورد حمایت قرار دهند.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست، با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی اظهار داشت: «کسانی که به مهارت آموزی توجه کردند ، در بازار کار هم اختیار دست خودشان است و هم درآمدشان به مراتب بالاتر از ماست. یک نماینده فقط از یک جا می‌تواند حقوق بگیرد، اما یک فرد ماهر می‌تواند بر اساس تخصص خود درآمدهای بالایی داشته باشد. در برخی کشورها مانند هند، در رشته‌ای مانند دندانپزشکی، به جای تأکید صرف بر مباحث نظری، بر مهارت‌ عملی تمرکز شده و نتیجه آن، درآمدزایی بهتر است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مورد مشکل اعتبارات و فضای آموزشی دانشگاه ملی مهارت استان گفت: «در بحث کمبود فضای آموزشی، من کاملاً شرایط شما را درک می‌کنم. ما با هماهنگی استانداری سعی خواهیم کرد در جاهایی که شما مشکل دارید کمک کنیم، حتی پتانسیل‌های دیگری مانند فضاهای تجاری متعلق به دانشگاه وجود دارد که در صورت طراحی و مدیریت مناسب، می‌توانند به منبع درآمدی برای توسعه دانشگاه تبدیل شوند.

محمد بهرامی خاطرنشان کرد: «وظیفه ماست که در ابعاد مختلف، در خدمت مردم و دستگاه‌ها باشیم. وقت ما متعلق به مردم است. هر جا که برای توسعه دانشگاه ، مهارت آموزی و ارتقای کیفیت آن نیاز به کمک باشد، ما در کنار شما خواهیم بود.

دکتر بهرامی با تأیید صحبت‌های رئیس دانشگاه ملی مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد اهمیت مهارت، اظهار داشت: جامعه ای که به سمت مهارت آموزی حرکت کند از نظر درآمدزایی و کارآفرینی بسیار موفق تر است.

وی خاطره‌ای از دوران تحصیل خود تعریف کرد : «یکی از اساتید ما در سال‌های ۷۰ برای یک سمینار آمده بود. از او پرسیدیم چقدر حق الزحمه گرفتی؟ گفت: “یک میلیون و بیست هزار تومان.” بعد تفسیر کرد: “بیست هزار تومان حقوق جسم من بود، آن یک میلیون تومان برای تخصص و دانش من.” این نشان می‌دهد امروز هم درآمد افراد به مهارت‌هایی است که دارند.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در تحلیل فرآیند مهارت آموزی افزود: «آموزش عملی سخت‌تر است و دیرتر به نتیجه می‌رسد، اما پایدارتر است. گاهی یک مهارت را نمی‌توان فقط با گفتن انتقال داد. مثل یک بسکتبالیست که توپ را به راحتی در سبد می‌اندازد. اگر به یک فرد غیرحرفه‌ای بگویی “فقط بینداز”، نمی‌داند چگونه این کار را انجام دهد و در مهارت آموزی نیز گاهی در مراحل اولیه، ناامیدی و دلسردی به سراغ یادگیرنده می‌آید، اما باید این قاعده را بپذیرد که تسلط بر یک مهارت ارزشمند، نیازمند تمرین و پشتکار فراوان است.

دکتر بهرامی در پایان بیان نمود «وظیفه ماست که در ابعاد مختلف، در خدمت مردم و دستگاه‌ها باشیم. وقت ما متعلق به مردم است. هر جا که برای توسعه دانشگاه ملی مهارت و ارتقای کیفیت آن نیاز به کمک باشد، ما در کنار شما خواهیم بود. در مورد مشکل فضای آموزشی، با هماهنگی استانداری پیگیر خواهیم بود. حتی باید به فکر بهره‌برداری از پتانسیل‌های دیگری مانند فضاهای تجاری متعلق به دانشگاه باشید تا به منبع درآمدی برای توسعه تبدیل شود.